Ad Ed Id Od Ud....... AD!!

Saturday, November 12, 2016

The East Bureau @Marina Square

One last post before mugging starts... just gonna share the photos we took during our double birthday dinner :) 

Had our dinner at The East Bureau @Marina Square. If you know Supply and Demand at Esplanade, you will find them having similar style though different concept, yes they are from the same team. Was initially intrigued by their menu, which has many spin-offs of Asian dishes, especially Southeast Asian ones. In fact my group of girls actually prefer Asian food over Western, so this place was perfect haha. The ambience has a similar vibe to Supply and Demand, but more traces of Eastern elements. By the way they called it Rooftop Dining and we initially reserved an outdoor table, but we changed our minds due to the heat and to be honest, there wasn't much (nice)view to take in, the surrounding skyscrapers blocked most of the cityscape.   

Red color chopsticks that many Chinese homes use to have. But on second thought, the chopsticks reminded us of hawker centre LOL 

Hanging lightbulbs which resemble Supply and Demand

Some painted traditional Chinese wooden double doors behind us. 

I suppose most people here order alcoholic beverage as there wasn't much non-alcoholic drinks on the menu :( We settled for Iced Teas in Peach, Lychee and Passionfruit flavor (S$5.90 each). I have to say the teas had this bitter-pickery taste.  

Thai Basil Minced Pork Gyoza -- S$12
This is so gooooooood. Though I'm not sure whether it's worth it to pay almost 2.50 for one small gyoza, but gotta say the gyoza taste good and the sauce was the bomb. Love the sweet, tangy and spicy sauce, with my favorite aroma of lemongrass. We even dipped other food into the sauce haha. Finished one and immediately craved for more. Can you make a larger portion please?  

Cold Tofu with Century Egg and Minced Pork -- S$9
Interesting presentation, but the taste was just so-so. Still prefer Taiwan's ordinary restaurant or streetfood version. The century egg so little oni :( I remember having like one quarter of the century egg with one thin slice of tofu in Taiwan, which was just delicious.  

Lychee Martini Infused Sweet and Sour Pork -- S$ 13
Basically it's Gu Lou Yok. It is everything a Gu Lou Yok is, crunchy, sweer and sour, but we could't really catch the :lychee" in it. There's lychee fruit though, but seriously didn't understand the special part of lychee. It does taste good though, just abit disappointed due to our expectations. 

The Jakarta Post (Chicken) -- S$18
Favorite of the night hehe. It's basically, Rendang Spaghetti! I LOVE anything RENDANG, especially the delicious sauce with the heavenly mix of spices that has been the best companion to my nasi lemak. Now imagine having pasta that absorbs all the flavors. This dish is so good OMGGGGG mouthwatering now as I think back. But I would say this is a personal thing, not many people share my taste haha. 

Glutinous Rice with Roast Pork -- S$17
Not sure if the rice is suppose to be hard and abit too hard to chew, wasn't a big fan of this. It smells good though, just that I don't really like the hard, dry texture of glutinous rice. By the way, generous portion, I think this could be shared by two girls. 


Oriental Aglio Olio with Seafood -- S$24
Finally, pasta in Zi Char style. Why Zi Char, coz it's so greasy, which I thought was weird because usually I can take aglio olio well. Don't really like the greasy sensation and I suppose there wasn't enough 锅气 WokHei. But I do like the spicy flavor and fragrant aroma. Love the texture of both pastas too!  

Overall, still enjoyed the food and the ambience. Though the items are a little bit pricey, but at least they taste good. And if you like a view of Esplanade, the outdoor dining isn't a bad option after all, and apparently you can watch the F1 Race over here. 

Very Cliche to say this but: Awesome food with awesome companion. 

After that, we explored around the area and ended up at Esplanade. Bought a cake beforehand and we were looking for a place to savor the cake. Found this pretty little cafe called Suzette at Esplanade mall. But gotta say we were very paiseh, the cafe has like a wide range of cakes on shelf and we shamelessly brought our cake into the cafe haha. But the staff was nice enough to let us eat our own cake. We ordered coffee drinks instead. The cakes from the cafe look really good though, definitely gonna try it some day. And the ambience of this little cafe is so dreamy, pretty and cosy.


Yay a birthday cake and birthday song from you all!

One Table, 5 Chairs. All we need to chat like there's no tomorow haha.  

In case you are wondering what you can do at Marina Square's rooftop garden...
Photoshooting time. These are all #nofilter shots. Not bad right? But this spot/angle was the only place in the whole rooftop garden that is worth a photo LOL.

The East Bureau
Modern Pan Asian Restaurant & Bar
6 Raffles Boulevard
#03-03 (Rooftop Garden)
Marina Square
Singapore 039594
Website (Menu): http://theeastbureau.com.sg/menu/

Suzette
Esplanade Mall,
8 Raffles Avenue #01-13,
Singapore 039802
Facebook: https://www.facebook.com/suzettesg/


Mugging time starts...
this blog will be dead for at least another 3 weeks, can't wait to continue writing. Have so much more to share hehe. 

Sunday, November 06, 2016

23-ed

Dedicating this post to the people who made my 23rd Birthday special.

Well I never think that friendship is only real when that person celebrates your birthday, but if they do, you do know that these people do care about you :)

To be plain honest, after four years, you kind of know who stays and who don't. I know it very well that I'm not a very nice person to deal with haha, so wasn't expecting much. On the other hand, I dread birthdays coz my parents will be asking me if there's anyone to celebrate with me and I always had a set of lies in my head to tell them or else it kills me when they start the "it's okay, you still have us" kind of talk. Grateful that I don't have to lie to them coz there's still people who do wanna make my day special woohoo. And many thanks to people who wished me even though I did not put my birth date on FB.

Living on earth for 23 years, not sure if there's any meaning to celebrate but it's a time where I really feel I've grown up. Not sure by how much, but I feel like I can finally accept the fact that I'm an independent adult. Last 2 years, I'm still like a whiney little kid, enjoying college life, outing till late night, join this join that, trying to live a happening and fulfilling life but beneath those was a fear of growing up, fear of the realistic world, fear of a life with uncertainties and the fact that I am going to be alone to face all these. But in the past year, I'm grateful that God has given me so much strength, showed me to awesome people, giving me great experiences. Of course it wasn't all smooth sailing, I've cried a few times, but the falls really do make me stronger and ultimately reminds you that nothing is too bad that you can't live with it. And to add on, I have a loving family who supports me, friends who sends their kind words and give you help when you need it. It's the last birthday in Uni, and graduation is coming soon, if there's any reason to be sad, I guess it will be saying goodbye to this bunch of friends T T Not sure if we're still gonna be as close as we are now, but I'll always treasure the memories we had, every joy you guys gave to me hehe... Thanks people!!




Early Birthday Dinner with the Wonder Girls @The East Bureau, will be doing a review with more photos soon. Great night out with the girls with Real Talk haha. 

It was a joint celebration with our prettiest mummy, who we both have the same birth month. Had a delicious Matcha Tiramisu Cake by Ma Mere Boulangarie@Marina Square. (Can't help but to notice I'm so bald)


In case you didn't notice, it's Off Shoulder kinda day. 

Few days later, this bunch surprised me again on my birthday. Thanks for spending the time to treat me coffee and cakes! Simple things to make me happy. This bunch has been with me for every birthday I had in NTU, feeling grateful to spend the last one with them too. Love you all long time. 

Followed by surprise visit from The Brow, I swear I really didn't expect you all to come (and hence the cui face). You guys must be so busy at this period. and they brought gift summore omgggg...Really appreciate it :) Great doing a short catch up with the bunch. Finals and Job Hunt jiayou arrr!!!!

The must-do, but we're missing Yeucian here :(


Also, special thanks to ShiYien and Kahhoe for the early surprise! Really got heart ler, thanks for taking the time :) Btw it's a MoonBall this year, a continuation from last two year's Pokedex Birthday Card haha. Moon Ball is for Jigglypuff LOL Kinda suit me don't you think, round and loves to sing :) 

Once again, thanks to the bunch and also people who wished me. Not sure what I can do for you guys, but I'm always hoping the best for you all. To my Uni friends especially, hope everyone prepare well for Finals and for the ones on job hunt, I really pray that everyone finds the perfect door to the future! To my granma, uncle, aunties and cousins in JB! Didn't forget you all lar, thanks for providing me a second home whenever I wanna escape Pulau NTU. Thanks for letting me Eat, Play, Sleep so well at your place haha. Really means a lot to a person who can't go home often :( 

And to my mom, it's your 受难日, thanks for tolerating this evil kid who always make you cry for 23 years. My dad, I know you don't say it, but thanks for pouring so much love and treating me like a princess through your actions. My brother, thanks for taking care of dad and mum while I'm away from home, and being the silently supportive figure on many little things, hope you realize your dreams soon! Just hope you three continue to stay healthy and be happy! 

Haizzz now wan see 背影 oso difficult...



Oh yeah, my way of celebrating 23rd hehe, uploaded a cover video for the first time! Can't say it's really a cover though, coz it's not a song that I can sing well haha, but more like just to use this song to share some motivational message to people around me. It's a song by Soda Green 苏打绿 named 你在烦恼什么 What's Trobuling You? Every line of the lyrics gave me so much motivation. I guess at 23, we are all entering a phase with lots of frustrations and challenges in life, just hope my friends can stay positive and live life with joy! 


From the song: 时间从来不回答,生命从来不喧哗, 就算只有片刻我也不害怕。
(Time passes without turning back, Life goes by without a sound. So do not fear if there's only one moment left.)

Love Nuffnang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails